DSP17 – INTRO

Luty, na zewnątrz szaro. Smog taki, że lepiej nie oddychać. Wracam z pracy, dość zmęczona i z myślą, że gdy wrócę do domu, to raczej padnę na twarz niż zrobię coś konstruktywnego. Przeglądam trochę bezmyślnie facebooka i nagle znajduję post o konkursie dla programistów – raczkujących, zaawansowanych, kobiet, mężczyzn, nastolatków i staruszków. Bez ograniczeń!

Zadanie konkursowe – stwórz swój dowolny projekt, obojętnie w jakim języku kodujesz, i pisz o nim bloga przez trzy miesiące, dwa razy w tygodniu. Jak dla mnie konkurs ideał – Daj Się Poznać.

dsp2017-2

Od razu stwierdziłam, że to świetny pomysł i – w końcu – coś odpowiedniego dla mnie. Będę mogła wziąć udział w czymś większym i nie czuć się, jak ten niekumaty z klasy w ostatniej ławce. Bez kompleksów, powolutku iść do przodu i chwalić się tym co uda mi się nauczyć. Taka jest też główna myśl stojąca za Daj Się Poznać – rozwijać się, dzielić się tym i pomagać innym, którzy są na podobnym etapie. Ale nie byłabym sobą (lub normalnym człowiekiem?), gdybym nie zaczęła wątpić, czy to w ogóle ma sens.

Moje „second thoughts”? Przecież czas poświęcony na pisanie kolejnych postów, mogę poświęcić na faktyczne uczenie się czegoś. Przecież i tak nikt nie będzie zainteresowany tym co piszę. Przecież inni będą pisali swoje własne aplikacje i skomplikowane projekty. Przecież za mało umiem, żeby pisać o front-endzie, są inni którzy powinni to robić.

Po kilku tygodniach wahania się postanowiłam napisać do pomysłodawcy konkursu, Macieja Aniserowicza. W tym momencie byłam przekonana do pomysłu prowadzenia bloga i dzielenia się tym co robię. Nie byłam jednak pewna, że to co chcę stworzyć w ramach konkursu, będzie odpowiednio „dobre”. Każdy, kto miał okazję zajrzeć na blog Maćka, wie z jakim entuzjazmem podchodzi on do Daj Się Poznać. Nic więc dziwnego, że i mnie przekonał do startu. 🙂

Jaki jest więc mój projekt? To pierwsza w całości stworzona przez mnie strona internetowa, z trochę bardziej zaawansowanym CSSem i z własnoręcznie napisanym skryptem JS. Nie jest to odkrywanie Ameryki, a poza dotrwaniem do końca konkursu, chciałam mieć z tej przygody coś więcej satysfakcja. Postanowiłam więc stworzyć coś, co będzie dla mnie przydatne i co będę mogła wykorzystać. Tak więc, jako pełnoetatowa nauczycielka angielskiego, mam zamiar napisać stronę, którą wykorzystam na zajęciach z dziećmi. Przez chwilę myślałam, że to może zbyt infantylny pomysł, ale come on – ktoś w końcu tworzy te wszystkie portale i gry dla maluchów!

Nazwa projektu? Little English Zoo
Technologie? HTML, CSS, JS
Cechy szczególne? Estetyczna, profesjonalna i intuicyjna strona, która pozwala na interakcję ucznia z materiałem.

2 thoughts on “DSP17 – INTRO

Skomentuj

